zondag 8 januari 2012

extra

TiRiTator    EXTRA NUMMER OVER 'T WATER      4e jaargang


Van de redactie
Nederland is het land van het water. Wij hebben bezit genomen van het water en straks zal het water ons in bezit nemen. Het is al geen mooie winter en nu komt dit probleem er ook al bij. Ach zo'n vaart zal 't niet lopen. Immers nu we geen elfsteden tocht op de schaats kunnen doen kan 't nu toch ook gewoon zwemmend?

Kijk in ieder geval eens bij de rubriek FoTo voor mooie foto's
   De redactie

Quotes
Een goed moment om je mond te houden is als je in diep water zit
         Sidney Goff

FoTo
Deze foto's zijn genomen bij 't kanaal je ziet dat het riet wat normaal een meter hoger dan het water staat helemaal overspoelt isDe sluizen stonden open en er was geen doorgang meer voor boten. Ook verscheen er een bord met daarop spuien.
Dus zelfs in Tilburg is het te merken dat er waterproblemen zijn. Nu zijn wel de problemen van een maand geleden opgelost. Er is nu genoeg water voor de boten om te varen. Maar misschien net weer iets te veel.
En spuien deden ze.



CryptischJa ook deze is weer terug in de TiRiTator. Dit omdat ik via de mail hier veel vraag naar heb gekregen. Voor de zekerheid eerst even wat uitleg voor de mensen die hem nog niet kennen:
De rubriek Cryptisch werkt net zoals de Quiz alleen krijg je nu in plaats van een vraag een cryptische omschrijving waarop jij een antwoord moet geven. De antwoorden staan bij rubriek: 'Antwoorden'. Veel succes.

1. Kanaal dat dichtgegooid wordt?
2. Kanaal dat thrillers uitzendt?
3. Afvallen met water?
4. Afvalwater

Humor
Een man ligt lekker te slapen wanneer de deurbel gaat. Zijn vrouw maakt hem wakker en vraagt ofdat hij wil gaan kijken wie het is. Boos strompelt de man naar beneden alwaar hij een vreemde voor de deur treft. De man hoeft niet te vragen waarom er gebeld is want de vreemdeling zegt al meteen: "Zou u willen helpen duwen?".
"Wat denk je wel" is het antwoord van de man: "dat je hier zomaar om 3 uur kunt komen aanbellen?". En hij slaat de deur dicht.
Boven aangekomen gaat ie weer in z'n bed liggen en vertelt z'n vrouw wat er gebeurt is.
Z'n vrouw maakt duidelijk dat ze het niet vind kunnen: "Toen wij in Frankrijk pech op de weg hadden. Wat zou jij toen hebben gedaan wanneer die man die we wakker hebben gebeld ons niet had willen helpen? Kom ga er naar toe en wees eens aardig". De man kleed zich aan en loopt naar buiten om de vreemdeling te helpen maar buiten gekomen is de vreemdeling in de verste verte niet te bekennen. "Bent u hier nog?" roept de man. Ja is het antwoord dat ver weg te horen valt. "Waar bent u dan precies?" schreeuwt de man. "Hier achter. Komt u nog mee helpen duwen?" Is dit keer het antwoord. En de man rent naar de plek waar hij de vreemdeling hoorde. Verbaast is de man door wat hij ziet: "zeg wat doe je nu eigenlijk?". Antwoord de vreemdeling: "Ik zit op uw schommel begint u me nog te duwen?"

Komt een man bij de apotheek en vraagt: "heeft u misschien iets tegen hoesten?"
"Nee hoor" is het antwoord van de apotheeker; "ga uw gang!"


Ik stond vanochtend in de keuken toen ik muziek uit de koelkast hoorde komen. Wat denk je? The Blue Band

Heeft u mischien nog leuke moppen? Deel ze met ons. En ik zal ze in de TiRiTator zetten. De Redactie



Gadgets
Het water lijkt ook bezit te hebben genomen van de Gadget rubriek. Hopelijk bieden onze gadgets niet alleen hulp voor het geval dat het land onder water loopt. Maar helpen ze ook tegen het onder water lopen van ons land.

Inderdaad dit is een opvouwbare kano! Ik had deze gadget eigenlijk willen bewaren voor een "in 2012 vergaat de wereld special" maar ach als nederland mogelijk zelfs dat moment niet haalt is er voor mij geen enkele reden om er mee te wachten.


Maak van je fles een gieter

Als ik dit soort dingen zie ga ik mezelf vragen stellen. Ik bedoel waarom een drijvend zwembad. Das dus eigenlijk een klein zwembad op een heel groot zwembad. Zinloos lijkt mij. Toch?

Antwoorden
1. Slotgracht
2. Hoogspanningsnet
3. Verdunnen
4. Plas

Volgende keer...
..weer de gewone TiRiTator! <[:')

© copyright TiRiTator

1 opmerking:

  1. Beste Redactie,
    ik ben een toevallige voorbijganger. Mooie blog! maak je deze comments wekelijks?

    Een geintereesde en nieuwe lezer

    Anoniem

    BeantwoordenVerwijderen

Hey, leuk dat je een reactie wil toevoegen!
Hieronder heb ik een reactieformulier toegevoegd. Vul dit even in (gegevens worden niet misbruikt en je kan anoniem blijven) en schrijf vervolgens je reactie.
De redactie van de TiRiTator

Zoeken in deze blog

Volgers